Berichtgeving over maatregelen bij Driessen i.v.m. het coronavirus

Het corona-virus houdt de wereld in zijn greep. Het kabinet en het RIVM doen er alles aan om verdere verspreiding van het nieuwe coronavirus (COVID-19) te beperken. Ook bij Driessen doen we er alles aan om onze medewerkers te beschermen en blijven we onze dienstverlening uitvoeren.

In deze onzekere tijden houden we kandidaten, flexibele medewerkers en opdrachtgevers graag op de hoogte van hoe Driessen omgaat met de situatie rondom het coronavirus. Op deze pagina vind je de belangrijkste onderwerpen. Uitgebreide informatie vind je op Mijn Driessen.

Hoe verloopt de sollicitatie-procedure op dit moment?
In onze procedure houden wij rekening met de richtlijnen van het RIVM. Gelukkig zijn wij het gewend om digitaal te werken en online contact te onderhouden met kandidaten. Waar mogelijk zullen wij dan ook via bijvoorbeeld Skype met jou (video)bellen en kun jij je gegevens gemakkelijk via onze digitale portal aan ons doorgeven. In het uitzonderlijke geval dat onze procedure vraagt om een persoonlijke afspraak, houd er dan rekening mee dat wij je geen hand geven en op minimaal 1,5 meter afstand van je blijven. Heb je vragen over jouw sollicitatie? Bel dan met jouw contactpersoon.

Hoe zit het met de bereikbaarheid van de medewerkers van Driessen?
Volgens de nieuwe richtlijnen werken de meeste medewerkers van Driessen vanaf nu thuis. Dit betekent dat onze locaties (m.u.v. Helmond) gesloten zijn. Omdat we cloud based werken, gaan onze werkzaamheden gewoon door. De telefonische bereikbaarheid blijft onveranderd, dus op werkdagen van 8.00 uur tot en met 19.30 uur.

Tot en met 10 mei zijn scholen en kinderdagverblijven voor de kinderen van ouders die niet in cruciale beroepsgroepen werken gesloten. Wat betekent dit voor mij?
Voor jou als medewerker betekent de sluiting van scholen en kinderopvang dat je zelf opvang moet regelen voor jouw kinderen. Dat heeft mogelijk gevolgen voor het werk. Wat dit per situatie betekent, lees je in Mijn Driessen.

Wat moet ik doen als:

  • Er binnen de organisatie waar ik werk sprake is van bedrijfssluiting;
  • Er binnen de organisatie waar ik werk geen werk meer is;
  • Ik klachten ervaar en volgens de richtlijnen van het RIVM;
  • Ik in quarantaine moet;
  • Mijn opdrachtgever me, al dan niet om één van bovenstaande redenen, naar huis stuurt?

Voor al deze situaties geldt als eerste stap: bekijk samen met je opdrachtgever welke mogelijkheden er zijn tot thuiswerken. Gelukkig is dit op veel plaatsen mogelijk en op dat moment is er richting Driessen geen verdere actie nodig omdat je ‘gewoon’ verder werkt.

Wat als één van de genoemde situaties van toepassing is en er géén mogelijkheden voor thuiswerk zijn? Lees dan in Mijn Driessen wat dit voor jou betekent.

Hoe zit het met de bereikbaarheid van de medewerkers van Driessen?
Volgens de nieuwe richtlijnen werken de meeste medewerkers van Driessen vanaf nu thuis. Omdat we cloud based werken, gaan onze werkzaamheden gewoon door. De telefonische bereikbaarheid blijft onveranderd, dus op werkdagen van 7.00 uur tot en met 19.30 uur. Heb je vragen? Dan kun je gewoon bij je vaste contactpersoon terecht.

Tot en met 28 april zijn scholen en kinderdagverblijven voor de kinderen van ouders die niet in cruciale beroepsgroepen werken gesloten. Wat betekent dit voor medewerkers die via Driessen bij mij werkzaam zijn?
De sluiting van scholen en kinderopvang betekent dat medewerkers zelf opvang moeten regelen voor hun kinderen. Dat kan gevolgen hebben voor het werk dat medewerkers kunnen verrichten. Heeft een medewerker opvang voor zijn/haar kinderen nodig, maar lukt het niet direct om dit goed te regelen? Lees dan in Mijn Driessen wat dit betekent.

Wat kan ik als opdrachtgever doen?
Deze unieke situatie vraagt van ons allemaal flexibiliteit en saamhorigheid. Wij doen dan ook een beroep op jouw verantwoordelijkheid als opdrachtgever en willen je vragen mee te denken. Wij rekenen erop dat, wanneer de medewerker kan thuiswerken, je dit ook faciliteert, zodat de medewerker zijn/haar werk kan blijven doen en daarmee ook inkomen behoudt.

Binnen mijn organisatie:

  • is er sprake is van bedrijfssluiting;
  • is er geen werk meer;
  • ervaart een medewerker klachten en moet in verband met het advies van het RIVM thuisblijven;
  • moet een flexibele medewerker in quarantaine;
  • jij de medewerker, al dan niet om één van bovenstaande redenen, naar huis stuurt.

Wat betekent dit voor de flexibele medewerker(s) via Driessen?
Voor al deze situaties geldt als eerste stap: bekijk samen met de flexibele medewerker welke mogelijkheden er zijn tot thuiswerken. Gelukkig is dit op veel plaatsen mogelijk en op dat moment is er richting Driessen geen verdere actie nodig. Immers, de medewerker verricht (zijn/haar) werkzaamheden en deze worden zoals gebruikelijk bij je in rekening gebracht.

Wat als één van de genoemde situaties van toepassing is en er géén mogelijkheden voor thuiswerk zijn? Lees dan in Mijn Driessen wat dit betekent.

Hoe zit het met de bereikbaarheid van de medewerkers van Driessen?
Volgens de nieuwe richtlijnen werken de meeste medewerkers van Driessen vanaf nu thuis. Omdat we cloud based werken, gaan onze werkzaamheden gewoon door. De telefonische bereikbaarheid blijft onveranderd. Ook alle afspraken met opdrachtgevers gaan in principe door, maar dan online. Alleen als het echt niet anders kan, verplaatsen we de afspraak.

Vragen

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met je vaste contactpersoon of gebruik één van de andere contactmogelijkheden.

Meer over de door ons getroffen maatregelen lees je in het artikel op de Driessen Groep website. Neem ook eens een kijkje op www.coronakrant.nl.

Note: Deze tekst kan tussentijds op basis van de ontwikkelingen en eventuele extra maatregelen wijzigen.