Terug
Personeel vinden Leestijd 1 minuut

AI in het werving- en selectie­proces

Artificial Intelligence (AI) krijgt steeds meer invloed in ons leven en werk. Ook bij Driessen maken we gebruik van AI om onze dienstverlening te verbeteren.

Hoe zetten wij AI in binnen onze dienstver­le­ning?

Kunstmatige intelligentie (AI) wordt steeds belangrijker in ons dagelijks leven, ook op de arbeidsmarkt. Wij zetten AI in om kandidaten effectiever naar passende vacatures te leiden. Dit doen we bijvoorbeeld met smart notifications: kandidaten in onze database ontvangen automatische e-mails met vacatures die aansluiten bij hun voorkeuren. Ook laat onze website suggesties zien voor vacatures die goed passen bij het profiel van de gebruiker. Zo vinden kandidaten makkelijker een baan die bij hen past.

We volgen de ontwikkelingen rondom AI continu en kijken steeds hoe we onze dienstverlening hiermee kunnen verbeteren. Dit doen we in samenwerking met onze afdeling Diversiteit & Inclusie en onze juridische adviseurs. Zo zorgen we ervoor dat AI eerlijk, transparant en inclusief wordt gebruikt. En dat we voldoen aan alle wet- en regelgeving, zoals de AI Act.

Onze werkbelofte

AI stelt ons in staat om in dienst van onze medewerkers te staan. Het maakt ons werk namelijk makkelijker en sneller waardoor we tijd hebben om te investeren in duurzame inzetbaarheid. Dit maken we concreet door naar iedere medewerker die via ons werkt vijf werkbeloftes uit te spreken. Wij beloven ze...

  • Betekenisvol aan het werk te houden
  • Te investeren in hun ontwikkeling
  • Werkgelukkig te laten zijn
  • Te kijken naar wie ze zijn en wat ze kunnen
  • Financieel gezond en vitaal te houden

Dit vind je misschien ook interessant

Personeel vinden

Jongeren haken af als solliciteren te lang duurt

Jongeren verwachten snelheid. Een appje levert direct reactie op, een pakketje staat de volgende dag op de stoep. Dat verwachtingspatroon nemen ze mee in hun zoektocht naar werk. Ga je hier niet in mee en kijk je niet kritisch naar je sollicitatieproces, dan haken ze af. Toen wij bij Driessen één…

man en vrouw kijken lachend naar computerscherm
Personeel vinden

Behouden is het nieuwe werven

De teamleider zucht. Voor de derde keer dit jaar vertrekt een waardevolle collega. “We doen zó ons best om mensen binnen te halen… maar ze blijven niet.” Herkenbaar? In veel organisaties ligt de focus sterk op werving: vacatures aantrekkelijk maken, campagnes draaien, nieuwe collega’s welkom heten…

Personeel vinden

Duurzaamheid als wervingsvoordeel bij genZ

Merk je dat jong talent, Gen Z, toch vaak kiest voor een andere werkgever? Dan is het tijd om stil te staan bij een wervingsmiddel dat vaak over het hoofd wordt gezien: duurzaamheid. In de wereld van vandaag is duurzaamheid veel meer dan een groen logo of kartonnen koffiebekers. Het draait om een…

Naar alle artikelen

Op de hoogte blijven van relevante ontwikkelingen, events en publicaties op het gebied van mens en werk?

Meld je dan nu aan voor de Driessen nieuwsbrief.

Aanmelden