Veelgestelde vragen

Ben je op zoek naar werk of ben je in dienst bij Driessen? Dan kunnen wij ons voorstellen dat je vragen hierover hebt. In onderstaand overzicht zie je enkele veelgestelde vragen & antwoorden. Hopelijk is daarmee je vraag beantwoord en anders horen we natuurlijk graag van je.

Solliciteren en inschrijven

Je kunt je online inschrijven bij Driessen. Maak een gratis persoonlijk Mijn Driessen account aan. Met dit account kun je makkelijk en snel reageren als jouw ideale baan voorbij komt. Ook kunnen onze recruiters jou vinden wanneer zij een interessante vacature hebben die aansluit op jouw wensen en profiel. Heb je hulp nodig bij je inschrijving? Je kunt je ook inschrijven bij één van onze locaties.

Dat kan natuurlijk ook. Driessen is een onderdeel van Driessen Groep. Bekijk de openstaande vacatures bij Driessen Groep.

Werken via Driessen

Driessen werkt voor meer dan 1.200 opdrachtgevers binnen de overheid, het onderwijs, de sector zorg & welzijn en de cultuursector. Je vindt bij ons banen in heel Nederland. Bekijk hier alle vacatures. Je kunt direct reageren op een vacature die bij jou past, een vacature alert aanmaken of je inschrijven. Als je bent ingeschreven met een gevuld profiel, kunnen wij je actief benaderen voor vacatures die aansluiten bij jouw wensen.

Driessen is jaarlijks werkgever van meer dan 15.000 flexibele medewerkers in heel Nederland. Wij willen onze rol als werkgever voor onze medewerkers zo goed mogelijk uitvoeren. Natuurlijk zorgen wij voor de juiste afspraken en contracten, betalen wij je salaris en regelen wij je pensioen. Maar werkgeluk zit in veel meer dan dat. Wij willen een goede werkgever voor je zijn en staan in dienst van jou. We doen er alles aan om te zorgen dat jij werkgelukkig bent. Denk daarbij onder andere aan gratis e-learning opleidingen, mogelijkheden tot persoonlijke ontwikkeling, begeleiding in je loopbaan, een vitaliteitscheck en korting bij sportscholen en (zorg)verzekeringen.

Je dienstverband

Voor vragen over je salaris of dienstverband kun je mailen naar werk@driessen.nl of bellen met je contactpersoon. Het telefoonnummer waarop jouw contactpersoon is te bereiken, vind je op jouw persoonlijke Mijn Driessen-pagina. Onze collega’s staan op werkdagen tussen 07.00 en 19.30 uur voor je klaar.

Het moment van uitbetalen is afhankelijk van je type dienstverband. Werk je op basis van variabele uren (oproep- of uitzendovereenkomst), dan betaalt Driessen op woensdagen de gewerkte uren uit. Afhankelijk van je bank staat je salaris dan op woensdag of donderdag op je bankrekening. Werk je op basis van vaste uren? Dan betaalt Driessen eens per maand (rond de 22e) je salaris uit.

Als je ziek of arbeidsongeschikt bent, meld je dit op de eerste ziektedag bij zowel Driessen als je opdrachtgever. Geef je ziekmelding vóór 09.00 uur door via Mijn Driessen of eerder als dat zo met jouw opdrachtgever is afgesproken. Werk je voor een vervangerspool? Geef je ziekmelding dan ook altijd nog telefonisch door aan jouw contactpersoon. Bij je opdrachtgever meld je je telefonisch ziek.

Bij Driessen staat de deur voor je open. Je kunt met elke vraag op onze locaties terecht. Of je nu op zoek bent naar een nieuwe baan of een vraag hebt over je dienstverband. Bekijk de adressen van de Driessen locaties. Je kunt hier op werkdagen terecht tussen 08.00 en 17.00 uur.

Overige vragen

Jazeker! Als medewerker kun je met de Mijn Driessen app eenvoudig je gewerkte uren en declaraties registreren. Ook heb je via de Mijn Driessen app altijd toegang tot je loonstroken en kun je er vacatures vinden bij onze opdrachtgevers. De Mijn Driessen app is zowel beschikbaar voor Android in de Google Play Store als voor iOS in de App Store.

Wij maken werkgeluk mogelijk voor zoveel mogelijk mensen en organisaties in de publieke sector. Want hoe meer mensen gelukkig zijn in hun werk, hoe gelukkiger iedereen wordt. Dat is waar Driessen voor staat. Het kan echter voorkomen dat je niet (helemaal) tevreden bent of een klacht hebt. Wij nemen iedere klacht serieus. Mocht je een probleem of meningsverschil ervaren, deel dit dan altijd met je contactpersoon bij Driessen. Lukt het niet om in overleg een passende oplossing te vinden? Dan kun je gebruikmaken van onze klachtenregeling.