Met een baan binnen burger- en publiekszaken ben je dé schakel tussen een gemeente en haar inwoners. Je ontvangt, adviseert en ondersteunt inwoners met alle vraagstukken rondom burgerzaken. Wil jij betekenisvol werken? Driessen heeft verschillende functies bij verschillende gemeenten.
Als je werkzaam bent binnen burger- en publiekszaken ben je werkzaam voor de burger. Of het nu gaat om het aanvragen van een rijbewijs of het registreren van een pasgeboren baby, jij bent er om te helpen. Jouw rol is onmisbaar voor de gemeenschap. Lees verder om alle voordelen van werken binnen de burger- en publiekszaken te ontdekken.
Voordelen van werken in de burger- & publiekszaken
Binnen dit vakgebied werk je als medewerker burger- en publiekszaken, ook wel bekend als medewerker burgerzaken of baliemedewerker. Er zijn twee soorten functies: frontoffice en backoffice.
Als medewerker burgerzaken werk je in het gemeentehuis. Omdat je met gevoelige gegevens werkt, gebeurt dit werk meestal op locatie. Elke gemeente heeft een afdeling burgerzaken, dus er is altijd wel een baan in de buurt.
Driessen is hét uitzendbureau voor de publieke sector. Wij onderscheiden ons als uitzendwerkgever door in dienst van jou te staan. Al bijna 30 jaar zetten we elke dag alles op alles om mensen aan werk in de publieke sector te verbinden. Uiteraard zorgen we voor een goed geregelde baan binnen burger- & publiekszaken en krijg je interessante arbeidsvoorwaarden. Maar ga je via ons aan de slag? Dan doen we je ook een aantal belangrijke werkbeloftes, beloften die verder gaan dan een contract:
Zeg jij ‘ja’ tegen Driessen, dan beloven wij
Er zijn veel doorgroeimogelijkheden, zoals specialisatie in complexe zaken of het worden van senior medewerker burgerzaken. Hierbij is het mogelijk dat je leiding gaat geven aan andere medewerkers. Je kunt ook ambtenaar van de burgerlijke stand worden, dan mag je bijvoorbeeld geboorte- en overlijdensaktes uitgeven.
Je salaris hangt af van je functie en ervaring, maar je kunt rekenen op goede arbeidsvoorwaarden en een eerlijk loon.
Je hebt minimaal een mbo-niveau 4 diploma nodig en een Basisopleiding Burgerzaken, die vaak door de gemeente wordt aangeboden.
Ja, zolang je een mbo-niveau 4 diploma hebt en zorgvuldig werkt, kun je solliciteren. De gemeente biedt daarna de benodigde opleiding aan.
Je werkt meestal tijdens kantooruren. Sommige gemeenten zijn ook 's avonds open, dan heb je af en toe een avonddienst. Als je 's avonds werkt, ben je in de ochtend vrij.