Claire’s 5day challenge @ the office – zomereditie
Leestijd: 2 minuten

Claire’s 5day challenge @ the office – zomereditie

It’s summertime! Ben jij klaar om de centimeters te verliezen die net dat beetje verschil maken op het strand? Maar dan van achter je bureau? Deze keer focussen we ons op oefeningen voor de 3 B’s (buik, billen, benen) en op de armen. Zet hem op!

Day 1 – Blue Monday

Zittend werken? Ik zie je al denken: ‘hoe kan ik in hemelsnaam mijn buikspieren trainen?’ Simpel: ga op het puntje van je stoel zitten.

Oefening 1: Ga op het puntje van je stoel zitten en til beide benen gelijktijdig op. Let op: dit hoeft maar een paar centimeter te zijn! Uiteraard doe je dit meerdere malen per dag voor het gewenste resultaat.

Day 2 – Working Tuesday

Wij vrouwen kennen het wel; schurende bovenbenen. Zeker in de zomer met een jurkje of rokje. Daar willen we vanaf!

Oefening 2: Terwijl je aan het typen bent zet je je benen/knieën/voeten tegen elkaar en duw je ze zo hard mogelijk tegen elkaar. Dit probeer je zo lang mogelijk vol te houden. Een mooi doel is bijvoorbeeld tot het eerstvolgende telefoontje of mailtje dat je binnenkrijgt.

Day 3 – Half way Wednesday

Het is vandaag half way Wednesday, waarbij we je vragen om zelf ook half way door de benen te gaan. Het moment dat jij wacht tot je kopje is gevuld met koffie, is een kans om jouw benen net dat beetje extra te geven.

Oefening 3: Ga op één been staan en doe een éénbenige squat! Doe dit in totaal tien keer voor beide benen.

Day 4 – Happy Thursday

Spanning voor een gesprek, spanning voor een beoordeling, spanning voor iets nieuws… Er zijn genoeg (in)spannende momenten op het werk! Zo’n moment dat je even je billen samenknijpt, dus…

Oefening 4: Knijp je billen samen en hou dit ongeveer 20 seconden vast.

Day 5 – Freaky Friday

Yes, almost weekend – wat in de zomer betekent: BBQ time! Nu al zin in de salades, het fruit en de kipfilets van de barbecue… Maar eerst maar eens tijd spenderen aan onze eigen kipfilets!

Oefening 5: Vul je waterfles en hou het met gestrekte armen boven je hoofd vast. Vervolgens beweeg je de waterfles achter je nek en breng je hem weer met gestrekte armen boven je hoofd. Hoe vaker je dit doet, hoe zwaarder het wordt en hoe sneller de kipfilets onder je armen zullen verdwijnen.

Let’s go!

Claire Pijnenburg
Redacteur Samen Slim. Werkzaam als recruiter.
Meer over Claire

Delen op Facebook Tweet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *