Claire’s 5day challenge @ the office – part 2
Leestijd: 3 minuten

Claire’s 5day challenge @ the office – part 2

In september lazen jullie de oefeningen en tips van mijn 5day challenge @ the office. En natuurlijk zijn jullie daar direct mee aan de slag gegaan, toch?! Hopelijk met het gewenste resultaat: kilo’s minder, een strakke buik en ‘bye bye’ dubbele onderkin. Applausje voor jezelf. Nu willen we deze challenge natuurlijk doorzetten in het nieuwe jaar, maar dan is wat afwisseling in de oefeningen natuurlijk wel gewenst. Vandaar dat ik op zoek ben gegaan naar wat vernieuwing en daarom presenteer ik nu: Claire’s 5day challenge & the office – part 2!

Day 1 – Blue Monday

Help, het lijkt net alsof er een bom is ontploft in mijn keuken. Gisteren, zondag dus, was namelijk mijn ‘gezonde bakdag’! Door te goochelen met verschillende gezonde ingrediënten en keukenapparatuur lukt het me telkens weer om verschillende bananenmuffins en dadelkoeken te fabriceren. Gezonde tussendoortjes om de werkweek door te komen en vooral de blue Monday.

Oefening 1: Het maken van bananenmuffins terwijl je continu je buikspieren aanspant. Hussel 150g havermout, 1 ei, kaneel (naar smaak), 1 el bakpoeder, 1 banaan en bijvoorbeeld wat noten door elkaar en bak ze in muffinvormpjes op 200 graden in 25 minuten af. Om te variëren kun je noten vervangen door stukjes appel of chocolade. En in deze geldt: 20 minuten werk = 20 minuten buikspieren én een lekker gezond tussendoortje!

Day 2 – Working Tuesday

Waar gewerkt wordt, wordt overlegd. Een moment waarin je met meerdere collega’s gaat brainstormen. Helaas is er ook altijd één iemand die moet notuleren. Maar ik bekijk het van de positieve kant, want bij deze is diegene meteen aangewezen als coach!

Oefening 2: Ieder nieuw agendapunt is het startsein om 30 seconden tegen de muur te zitten met de benen in 90 graden. Op deze manier heb je 30 seconden de tijd om in jezelf te brainstormen én train je de bil- en beenspieren.

Day 3 – Half way Wednesday

Het is halverwege de week en je hebt nog vele deadlines te behalen. Een verschijnsel wat bij menigeen in de nek en schouders te voelen is. Hoe voorkomen we dit? Simpel: door je nekspieren sterker te maken.

Oefening 3: The match of the day: head versus hand! Plaats je handpalm op je voorhoofd en duw gelijktijdig vanuit de hand en het hoofd. Ditzelfde doe je ook andersom, dus op je achterhoofd. En….wie is de winnaar na 5 seconden?

Day 4 – Happy Thursday

Bijna weekend, dus even tijd voor wat extra inspanning. Spring je fit! Gewoon op en neer. Spring je fit… En heen en weer!

Oefening 4: Een dag begint met een lach, maar uiteraard wel met een mooie lach! Vandaar dat je iedere dag twee keer twee minuten je tanden poetst. Een moment waarop je ook twee minuten kunt springen. Let wel op: springen met een tandenborstel in je mond is niet voor iedereen weggelegd.

Day 5 – Freaky Friday

Vrijdagmiddagborrel! Rond de klok van 16.00 uur is het tijd om alvast weg te dromen over de plannen in het weekend. Een moment waarop het op de afdeling veelal wat luidruchtiger wordt en de grapjes lolliger worden.

Oefening 5: Op de vrijdagmiddag is iedereen sowieso al wat losser en is het dus ook minder erg om een beetje vreemde bewegingen te maken: tijd voor lunges. Op momenten dat je eventjes wil staan of wanneer je naar iemand toe wil lopen, kun je een aantal lunges maken.

Zet een stap waarbij je diep door je voorste knie zakt en doe dit in totaal 10 keer voor beide benen.

Doe je weer mee?!

Bron: RTL Nieuws

Claire Pijnenburg
Claire Pijnenburg
Redacteur Samen Slim. Werkzaam als recruiter.
Meer over Claire

Delen op Facebook Tweet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *