Klantverhaal van Hogeschool Windesheim

Persoonlijke aandacht is de kracht van payroll via Driessen

Hogeschool Windesheim kiest heel bewust voor payroll. Met name om te zorgen voor een flexibele schil.

Hoe ziet jullie personeelsplanning eruit?

‘Bij Hogeschool Windesheim staan zo’n 2.000 medewerkers op de loonlijst. Daarnaast hebben we een interne, flexibele schil van zo’n 10 tot 12 procent. We werken al sinds 2012 samen met Driessen als het gaat om payroll. Het aantal medewerkers dat op deze basis voor ons werkt, fluctueert, maar dat zijn er altijd tussen de 100 en 200 per jaar. De functies die we zo invullen zijn heel divers.’

Waarom payroll?

‘Daar zijn verschillende redenen voor. Allereerst zien wij het belang van een flexibele schil in. Zo is het bijvoorbeeld via payroll mogelijk om mensen op oproepbasis aan te nemen. Daarnaast huurden we in het verleden vaker zzp’ers in, maar met de huidige regelgeving is het veel lastiger geworden zo’n zelfstandige in te huren. Payroll biedt dan uitkomst.’

Vliegende start?

‘Het verliep meteen heel prettig en vlot. We hebben zelf bijeenkomsten georganiseerd en ook Driessen heeft daarin met ons meegedacht. Het contact met Driessen is vanaf de start heel aangenaam. We hebben één vaste contactpersoon, zo weten we bij wie we terecht kunnen met vragen. Ik vind het prettig dat Driessen het persoonlijk houdt én ons daarnaast ontzorgt. Ook als het om iets relatief eenvoudigs gaat, komt onze contactpersoon ‘gewoon’ naar ons toe.’

Hoe is de samenwerking?

‘Het loopt lekker. Wat ik fijn vind om te zien, is dat Driessen altijd proactief is blijven werken en ons blijft ontzorgen waar mogelijk. Ik noem als voorbeeld de check op het ID. Dat lag bij ons, maar zorgde regelmatig voor vertraging. Het is fijn dat Driessen als partner dan meedenkt en daar een oplossing voor biedt. Wij hebben zelf in die jaren ook een professionaliseringsslag gemaakt, door te starten met een inhuurdesk.’

Wat is typisch Driessen?

‘Ondanks dat Driessen als organisatie hard is gegroeid, blijft het contact heel persoonlijk. Die persoonlijke aandacht is wat mij betreft de kracht van Driessen. Ze weten wat er speelt bij de klant. Daarnaast zie ik het als een meerwaarde dat Driessen kennis deelt op het gebied van HR. Een vrijblijvende service waar ikzelf graag gebruik van maak. Ook waardeer ik de drive van het bedrijf om zichzelf te blijven verbeteren, net weer een stapje extra te zetten als het gaat om ontzorgen. Daarmee maak je wat mij betreft het verschil.’

Meer weten over payroll van Driessen?

Meer informatie