Inspiratiesessie
‘Anders kijken naar werk’

Donderdag 6 april - Helmond

Het behouden en tevreden houden van medewerkers wordt steeds belangrijker. Je zoekt naar antwoorden op vragen als hoe zorg ik ervoor dat de werkdruk daalt en dat medewerkers meer werkplezier ervaren? En hoe word ik minder afhankelijk van schaarse profielen op de arbeidsmarkt? Ontdek tijdens de inspiratiesessie op donderdag 6 april hoe het anders kijken naar en organiseren van werk jouw zorgorganisatie of afdeling kan helpen.

Aanmelden

Iedere organisatie droomt van een fijne club talentvolle collega’s die bergen werk kunnen verzetten en zich met hart en ziel voor de zorg inzetten. Er wordt steeds geroepen dat deze mensen niet te vinden zijn, maar is dit wel zo? Er staat een grote groep van mensen te trappelen om aan het werk te kunnen, maar die nu nog niet aan de slag kunnen omdat ze niet voldoen aan gestelde profielen. Wat zou voorop moeten staan? Talenten en competenties of gaat het vooral om de eisen van een zorgprofiel? Ziet jouw zorgorganisatie de kansen van mensen met andere achtergronden en competenties? Oftewel: Hoe kun je je zorg anders organiseren, zodat er ruimte ontstaat voor nieuw talent in andere functies?

Wanneer je het zorgproces onder de loep neemt en bijstelt, wordt het mogelijk om mensen met een ander profiel te laten instromen. Met een positief effect op de tevredenheid van de patiënt, cliënt, bewoner of deelnemer, meer werkplezier, meer ruimte voor bijscholing en op termijn een lagere loonsom. Bij het Amsterdam UMC weten ze dit ondertussen. Zij hebben hun zoektocht opnieuw vorm gegeven en zijn zo in contact gekomen met een bevlogen groep mensen die ondertussen succesvol aan het werk is als ‘zorgondersteuner’. Wat leverde dit op voor het UMC én voor de individuele medewerker. Astrid Bijl, projectleider bij werkgeversvereniging AWVN, vertelt samen met Maud Smulders, organisatieadviseur en projectleider, over hun ervaringen, de grootste uitdagingen en de mooiste successen. Een inspirerend verhaal, toepasbaar op alle zorgorganisaties.

Tijdens deze sessie laten zij zien hoe je als organisatie:

  • aantrekkelijker wordt voor een brede groep werkzoekenden;
  • zorgt dat medewerkers zich (weer) beter kunnen richten op hun kerntaken, waardoor werkdruk afneemt en werkplezier toeneemt;
  • stapsgewijs een ontwikkel- en professionaliseringsslag doormaak.

Programma

10:30 uur Inloop
11:00 uur Welkom door Saskia Govers
11:15 uur Inspiratiesessie Maud en Astrid
12:30 uur Lunch
13:15 uur Rondleiding Brainport Human Campus (optioneel)
13:45 uur Einde programma

Doelgroep

Bestuur, directie en HRM’ers van zorginstellingen

Locatie

Driessen
Schootense Dreef 15
5708 HZ Helmond
Routebeschrijving

Vragen?

Heb je vragen? Neem dan contact op via 0492 – 50 66 66 of stuur een bericht naar goedbekend@driessen.nl.

* verplicht veld

Meld je kosteloos aan voor deze inspiratiesessie

Persoonsgegevens