Snoepen tijdens het werk
Op de werkvloer
Leestijd: 2 minuten

Snoepen tijdens het werk

Mijn afdeling spant de kroon als het gaat om snoepen. Iedere dag ligt er iets lekkers op de kast. Van zelfgemaakte Lemon Curd kruimelcake tot Milka Oreo, worstenbroodjes, M&M’s, bolognese chips, Kinderbueno, Doritos en ga zo maar door. Je kunt het zo gek niet bedenken. Iedere gelegenheid grijpen we aan om iets te vieren. Met eten. Een eerste plaatsing van een kandidaat door een nieuwe collega of bijvoorbeeld wanneer we het quotum van 25 plaatsingen per week behaald hebben en dan hebben we ook nog de ‘gewoon zomaar’-momenten. Help! Ik wil niet heel de dag snoepen.

Echt een drama voor mij, dat snoepen tijdens het werk. Ik heb er echt grote moeite mee. En dan bedoel ik natuurlijk niet het aannemen ervan, want het eten ervan gaat me gemakkelijk af. Nee, ik vind het afslaan juist moeilijk. Terwijl ik zou denken dat de werkvloer een veilige plek is. Je bent gefocust aan het werk, hebt afleiding, dus je hoeft niet steeds aan eten te denken. Maar toch zijn er steeds die momenten…

  • Even dat lekkere kopje koffie / cappuccino om de dag te starten
  • De uitgebreide lunch die hier bij Driessen op me staat te wachten met minimaal 1 snack op het menu
  • Een werkdip rond 3 à 4 uur ’s middags
  • De verjaardag van een collega
  • Het afscheid van een collega

Allemaal momenten waarop weer eten tevoorschijn getoverd wordt en waarop het afslaan ervan weer moeilijk is. En altijd afslaan hoeft ook niet natuurlijk. Ik denk dat snoepen tijdens het werk best met mate kan. Een aantal tips:

  • Kies een snoepmoment voor jezelf. Laat bijvoorbeeld de lekkernijen in de kast tot de vrijdagmiddag voor een gezellige afsluiting van de week.
  • Trakteer gezamenlijk met collega’s wanneer je in dezelfde maand jarig bent.
  • Ga de werkdip tegen door 5 à 10 staande push up tegen de muur te doen.
  • Zorg voor een Evergreen Liga of een stuk peperkoek in de buurt wanneer je collega’s besluiten aan de taart te gaan.
  • Ontbijt en lunch niet achter je bureau. Dan ben je waarschijnlijk met je werk bezig in plaats van eten. Probeer ‘mindful’ te eten. Dan heb je ook beter in de gaten wát je allemaal eet.
  • En: geniet lekker van een stuk fruit tussendoor. Goed voor de vitaminen en stilt de honger.

    Eet smakelijk!

Bronnen: Voedingsdomein.nl, MT.nl, Ener-joy.nl

Steffi Ras
Steffi Ras
Redacteur Samen Slim. Werkzaam als intercedent.
Meer over Steffi

Delen op Facebook Tweet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *